Det er vigtigt som praktiserende dyrlæge at kigge på, hvordan man vælger at tackle forholdet til sine landmænd, da netop dette sætter retningslinjen for den fremtidige dialog. Det…
Flere kolleger udtrykte bekymring, da dyrlæge Jesper Grud Rosenmeier oprettede Facebookgruppen »Spørg Hestedyrlægerne«. Men nu har gruppen 13.000 medlemmer og over 100 frivillige d…
Tonen på de sociale medier kan indimellem være barsk. Desværre har en hård tone det med at smitte, så her er nogle tips til at holde en god tone på nettet.
På dyrlægestudiet lærer de studerende, hvordan de kan få landmanden til at lytte og ændre rutiner. Problemet er nemlig, at vi ser ofte det, som vi vil se, og ikke det, vi burde se,…
Dyrlæge og stifter af VETgruppen Rasmus Lennart Hansen brænder for at udvikle måden, dyreklinikker drives på. Det har bragt ham væk fra operationsbordet og ud i lidt af et iværksæt…
Motivation er den bedste taktik, hvis du skal have dine klienter til at ændre adfærd. Det slog Tamzin Furtardo fast på Faggruppe Familiedyrs medlemsmøde, hvor der var gode råd at t…
Føler du, at du ikke altid brænder igennem til dine klienter? At du trods en masse anstrengelser ikke får succes med dine behandlinger? Så er du blot en af mange dyrlæger, der dagl…
For dyrlæge og medejer Lizette Sloth er det selvsagt vigtigt, at hendes kollegaer og medarbejdere er fagligt dygtige. Men lige så vigtigt er det for hende, at alle trives med at gå…